InterMedia Polska

Internet - Niekończące się możliwości ...

Internet, reklama, media. Ogólnoświatowa sieć komputerowa, która równocześnie połączona jest logicznie w jednorodną sieć adresową i opiera się na tak zwanym protokole IP – to dzisiejszy Internet. Jego początki – cała wielka, internetowa przygoda rozpoczęła się pod koniec lat 60-tych, przy okazji amerykańskich badań nad możliwościami łączności podczas ewentualnej wojny nuklearnej. Obecnie wiele osób nie wyobraża sobie pracy czy nawet życia bez komputera i Internetu.

Warto znać reguły, które rządzą sposobem prawidłowego zapisu słowa, które zmieniło świat. Wyraz Internet jako nazwę własną piszemy z dużej litery wówczas, kiedy mamy na myśli Internet jako sieć komputerową. Z kolei jeśli myślimy o internecie jako o medium, w którym np. można coś znaleźć lub wyczytać – wyraz należy napisać z małej litery. Użytkownicy komputerów mogą przyłączyć je do Internetu za pomocą różnorakich technologii, np. za pomocą linii telefonicznych, głównie dzięki modemom, transmisji przez sieci energetyczne i telewizję kablową, a także w sposób bezprzewodowy (łącza satelitarne lub Wi-Fi). Możliwości, jakie stwarza Internet są naprawdę szerokie, a do usług, z których internauci korzystają najchętniej należy: - dostęp do poczty elektronicznej, dzięki której w szybkim czasie wiadomość mailowa czy dany dokument może dotrzeć do kogoś znajdującego się nawet na drugim końcu świata,

- prowadzenie rozmów tekstowych w czasie rzeczywistym,
- uczestnictwo w dyskusjach internetowych (grupy i fora dyskusyjne) lub telekonferencjach,
- dokonywanie transakcji bankowych
- robienie zakupów w sklepach internetowych, uczestniczenie w aukcjach i giełdach,
- oglądanie telewizji, słuchanie radia i muzyki, czytanie gazet,
- uczestniczenie w grach online.
W Internecie można ponadto umieszczać wszelakiego typu ogłoszenia lub reklamy. To właśnie za pomocą reklamy internetowej firmy ślą do swoich potencjalnych klientów informacje marketingowe. Ostatnio bardzo modną formą komunikacji za pośrednictwem sieci jest na przykład reklama o nazwie pop-up. Ten typ reklamy charakteryzuje się tym, że na ekranie monitora pojawiają się specjalne okienka o treści promocyjnej, które bardzo często trudno zignorować. Dzięki reklamom online firmy pozyskują większą ilość klientów i okazuje się, że na ten cel nie żałują wydatków, gdyż od 2000 roku zauważalny jest sukcesywny wzrost kosztów przeznaczonych na reklamę internetową. Polityka dużych firm zakłada, że Reklama Internetowa jest jedną z najbardziej efektywnych form promocji. Doświadczenia w tej kwestii wskazują, że dość niskim kosztem można przyciągnąć sporą grupę klientów. Statystyki donoszą, że łączna ilość wydatków na reklamę w Internecie może przekroczyć w tym roku aż miliard złotych, co oznacza procentowo ponad trzydziestokrotny wzrost w porównaniu z 2007 rokiem. Pozwala to stwierdzić, że Internet stanie się niedługo medium, w którym kwoty na reklamy przewyższą te, które wydaje się np. na reklamy w kinie i radio. Dla porównania – warto wiedzieć , że np. wydatki na reklamę w prasie wzrosły o 5%, w radio o 9%. InterMedia Polska 2008-2009 - Marketing, Reklama, Internet